Práva a povinnosti uživatele
Uživatel služby má právo:
- na odborné, kvalitní a bezplatné poradenství
- zvolit si uzavření ústní či písemné smlouvy
- využít možnosti anonymity
- rozhodnout se, zda sdělí své identifikační údaje
- odvolat kdykoliv souhlas se zpracováním osobních údajů
- rozhodnout se, zda nabízené služby využije
- změnit původní požadovanou zakázku během konzultace
- zvolit si způsob kontaktování poradny (osobní návštěva poradny, telefonicky, písemně formou dopisu či emailu)
- požádat o jiné místo konzultace v odůvodněných případech (zdravotní stav, apod.)
- rozhodnout se, jakým způsobem mu budou předány zjišťované informace (osobně, telefonicky, písemnou formou dopisem či emailem)
- svobodně se rozhodnout, zda využije nabízených možností řešení problému, které mu nabízí poradce
- podat stížnost nebo pochvalu na jednání pracovníků, či kvalitu a obsah poskytnuté služby
- nahlížet do vlastní dokumentace
- ukončit smlouvu (ústní či písemnou) bez udání důvodu
Povinnosti uživatele služby jsou:
- seznámit se a dodržovat provozní řád SPP
- jednat s pracovníky v rámci dobrých mravů
- nepřicházet pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek
- dodržovat dobu konzultačních hodin
Práva a povinnosti poskytovatele ve vztahu k uživateli
Práva poskytovatele:
- zrušit smlouvu v případě porušení povinností uživatele a nedodržování vnitřních pravidel SPP
- neposkytnout sociální službu v případě porušení povinností uživatele a nedodržování vnitřních pravidel SPP
- neposkytnout sociální službu, pokud nemá dostatečnou časovou či personální kapacitu k poskytnutí sociální služby
Povinnosti poskytovatele:
- seznámit uživatele s provozním řádem SPP
- poskytnout uživateli odborné, kvalitní a bezplatné poradenství
- zachovat mlčenlivost ve vztahu k uživateli a jeho případu, dle § 100, zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách v platném znění.
- respektovat individuální potřeby a rozhodnutí uživatele
- nabídnout uživateli uzavření ústní či písemné formy smlouvy
- seznámit uživatele s možností zůstat v anonymitě
- seznámit uživatele s možností, že se může rozhodnout, zda sdělí své identifikační údaje, že může odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů
- seznámit uživatele se skutečností, že se může rozhodnout, zda nabízené služby využije a že může změnit původní požadovanou zakázku během konzultace
- umožnit jiné místo konzultace v případě důvodné žádosti uživatele
- předat zjišťované informace (osobně, telefonicky, písemnou formou dopisem či emailem) dle požadavku uživatele
- přijmout stížnost na jednání pracovníků poradny či kvalitu a obsah poskytnuté služby
- umožnit uživateli nahlížet do vlastní dokumentace
- ukončit smlouvu s uživatelem, pokud o to požádá
Stížnosti a pochvaly
- Uživatel má právo podat stížnost na jednání pracovníků či obsah a kvalitu poskytnuté služby dle Směrnice o podávání a přijímání stížností, která je dostupná u vedoucího SPP, ředitelky organizace.
- Uživatel má právo podat pochvalu na jednání pracovníků či obsah a kvalitu poskytnuté služby.